Τα συναισθήματα τα οποία παράγονται, επεξεργάζονται και μεταδίδονται από την αμυγδαλή είναι αυτά με αρνητικό φάσμα τα οποία προκαλούνται σαν αντίδραση σε κάποια απειλή από το περιβάλλον. Η προκαλούμενη αντίδραση ορίζεται και στην νευροεπιστήμη και στην ψυχολογία σαν “μάχης ή φυγής “ απάντηση.
Το καθήκον μας στη τάξη είναι να βοηθήσουμε τους μαθητές στην προσπάθεια τους όχι να "το βάλουν στα πόδια" από μία δύσκολή εργασία αλλά να «πολεμήσουν» με το πρόβλημα.
Περίπτωση 1 – Σεμινάρια
Ένας πιθανός τρόπος να κάνεις τους μαθητές να νοιώθουν ήρεμοι και με αυτοπεποίθηση στην ακαδημαϊκή τους απόδοση, είναι να παρουσιάσεις την εργασία με ένα δομημένο τρόπο με σαφής οδηγίες του τι αναμένεται και ποιος στόχος πρέπει να επιτευχθεί.
Θα μπορούσε επίσης να προταθεί η επίδειξη ενός μοντέλου, ενός "αλγορίθμου", προκειμένου να απεικονιστούν τα βήματα/στάδια για την επίτευξη του στόχου.
Το μοντέλο μπορεί να παρουσιαστεί με ένα ευχάριστο και ενδιαφέρων τρόπο: με την χρήση ενός βίντεο, μίας κινούμενης εικόνας, μίας παρουσίασης power point, κτλ, η οποία μπορεί να συμβάλει σε μία θετική εργασιακή ατμόσφαιρα.
Εάν η εργασία η οποία πρέπει να επιλυθεί είναι πιο δύσκολη ή περίπλοκη εκ φύσεως, είναι κατάλληλο να προσφέρουμε την εργασία σε ζευγάρια ή ομάδες χρησιμοποιώντας μία συνεργατική μέθοδο μάθησης.
Η αλληλεξάρτηση των μελών της ομάδας ανάμεσα τους, σε συνδυασμό με την προσωπικότητα του κάθε ατόμου στην ομάδα, συνεισφέρει στην επιτυχία τους και στην επιτυχία των συνεργατών τους
Περίπτωση 2 -Σε διαδικασία Εξέτασης
Για να δημιουργήσουμε μια θετική συναισθηματική ατμόσφαιρα, κάποιοι παραδοσιακοί τρόποι διεξαγωγής μίας εξέτασης μπορεί να αλλάξουν.
Σε μερικές περιπτώσεις θα μπορούσε να είναι πιθανόν η εξέταση να διεξαχθεί εκτός τάξεως/αίθουσας διαλέξεων.
Για παράδειγμα:
σε βιβλιοθήκη – για φοιτητές ανθρωπιστικών επιστημών,
στο δικαστήριο - για μελλοντικούς δικηγόρους (η νομική υπόθεση μπορεί να ανατεθεί σαν άσκηση εξέτασης με παιχνίδι ρόλων σε ομάδες τριών ή τεσσάρων),
σε εργαστήριο – για φοιτητές ειδικοτήτων μηχανικών (όπου οι συνθήκες είναι όσο το δυνατόν πιο κοντά στις πραγματικές),
Σε ένα αρχείο - για τους ιστορικούς κτλ.
άλλες περιπτώσεις ο παραδοσιακός τρόπος διεξαγωγής μίας εξέτασης μπορεί να αντικατασταθεί με την ανάθεση μίας ατομικής εργασίας δίνοντας την ευκαιρία στον μαθητή να επιλέξει από μία λίστα θέματών για την εργασία.
Επομένως, δίνεται η ευκαιρία σε αυτόν ή αυτή να επιλέξει ένα θέμα για το οποίο ενδιαφέρεται περισσότερο.
Σαν αποτέλεσμα οι μαθητές θα είναι ικανοποιημένοι με την ευρετική στιγμή η οποία παρουσιάζεται σε τέτοιου είδους εργασίες και τα συναισθήματα που βιώνονται αναμένεται να είναι θετικού φάσματος.