Οι Torrijos-Muelas M, González-Víllora S και Bodoque-Osma AR (2021) αναφέρουν ότι ο Νευρομύθος δεν είναι μια καινούργια έννοια, αφού πρώτο επινοήθηκε κατά την διάρκεια του 1980 από τον νευροχειρουργό Alan Crockard. Περιγράφεται σαν μια επιστημονικά ανακριβής κατανόηση του εγκεφάλου στην ιατρική κουλτούρα (Howard-Jones, 2010). Μετέπειτα, ερευνητικές μελέτες ξεκινούν να τονίζουν την εκτεταμένη παρουσία των Νευρομύθων και την επίμονη ύπαρξή τους, ιδιαίτερα ανάμεσα σε άτομα που βρίσκονται σε επαφή με την εκπαίδευση (Howard-Jones et al., 2009; Dekker et al., 2012; Howard-Jones, 2014; Ferrero et al., 2016; Düvel et al., 2017; μεταξύ άλλων). Η Νευροεπιστήμη επηρεάζει την εκπαίδευση και αυτοί οι δύο τομείς έχουν συγκλίνει σε ένα νέο πεδίο που ονομάζεται «Νευροεκπαίδευση» ή «Νευροπαιδαγωγική". Παρόλα αυτά το αυξανόμενο ενδιαφέρον στη σχέση παιδείας και εγκεφάλου δεν ταιριάζει με τη σωστή χρήση των πρόσφατων ευρημάτων. Το 2007, ο Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης προειδοποίησε για τις παρανοήσεις για τον εγκέφαλο ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς, ονομάζοντας τους Νευρομύθους. O Howard -Jones P.A. (2014) αναφέρει ότι ο οργανισμός για την Οικονομική συνεργασία και ανάπτυξη (Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης [ΟΟΣΑ], 2002) ορίζει τους Νευρομύθους σαν παρανοήσεις που παράγονται από μια παρεξήγηση, μια λανθασμένη ανάγνωση ή λανθασμένη παράφραση γεγονότων επιστημονικά καθιερωμένων από την έρευνα του εγκεφάλου, για να δημιουργήσουν μια υπόθεση για την έρευνα του εγκεφάλου στην εκπαίδευσή και σε άλλους τομείς. Την ίδια περίοδο ο Herculano-Houzel (2002) έκδωσε την πρώτη του έρευνα για την γνώση του εγκεφάλου. Περιέλαβε 95 ισχυρισμούς πολλαπλής επιλογής, 83 σχετικούς με τις πληροφορίες που έχει το γενικό κοινό για την έρευνα του εγκεφάλου και πολλών Νευρομύθων. Πέντε χρόνια αργότερα, ο ΟΟΣΑ έγραφε για τον πολλαπλασιασμό των Νευρομύθων σε: α) κρίσιμές περιόδους, β) στην ηλικία των τριών, αφού αυτή είναι η στιγμή που αποφασίζονται όλα γ) σε πολυγλωσσικά περιβάλλοντα, δ) στην επικράτηση του νευρομυθου για τη χρήση της αριστερής και δεξιάς πλευράς του εγκεφάλου και ε) για το 10% της χρήσης του εγκεφάλου, σαν ένα από τους πιο ευρέως διαδεδομένος Νευρομύθος.