Η ενότητα των «συναισθημάτων» διευκρινίζει τη σύνθετη έννοια των συναισθημάτων από διάφορες πλευρές και σκοπιές, οι οποίες μαζί συμβάλλουν στη διαμόρφωση της αντίληψης για τα συναισθήματα σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο, καθώς και για την εφαρμογή τους στην εκπαίδευση. Το φαινόμενο των συναισθημάτων εξηγείται διαδοχικά με τις έννοιες της νευροεπιστήμης, εξετάζοντας τις δομές και τα συστήματα του εγκεφάλου που είναι υπεύθυνα για την επεξεργασία και τη μετάδοση των συναισθημάτων, τον λεγόμενο «συναισθηματικό εγκέφαλο».
Μία άλλη σημαντική έννοια-αυτή του “κοινωνικού εγκεφάλου”, αποσαφηνίζεται από μία θεωρητική άποψη με εστίαση στα δομικά του στοιχεία και τα ιδιαίτερα τους χαρακτηριστικά τα οποία υπολογίζονται και αναλύονται. Από αυτή την άποψη τα διάφορα συναισθήματα επίσης τονίζονται σε σχέση με τα ευρήματα των ερευνών fMRI (Λειτουργική Μαγνητική Τομογραφία).
Μια λογική συνέχεια της συζήτησης των συναισθημάτων είναι η εστίαση στην Συναισθηματική Νοημοσύνη. Με αυτή την έννοια, η θεωρία της συναισθηματικής νοημοσύνης μπορεί να ερμηνευτεί σαν μια πρακτική εφαρμογή του θεωρητικού πλαισίου και των εννοιών του κοινωνικού εγκεφάλου. Η επιλογή αυτού του θέματος ορίζεται από την σταδιακά αυξανόμενη σχετικότητα του τις τελευταίες δεκαετίες σε όλα τα πεδία της ζωής και συγκεκριμένα, στην εκπαίδευση, και το βρίσκουμε χρήσιμο και κατάλληλο να εφαρμόσουμε τις αρχές του μέσα στην τάξη.
Το τελευταίο μέρος της ενότητας επικεντρώνεται στην χρήση των συναισθημάτων στην διδασκαλία και την μάθηση. Αυτό το μέρος είναι κυρίως αφιερωμένο σε διάφορες πρακτικές εισηγήσεις και ιδέες σχετικά με την χρήση των συναισθημάτων στην εκπαιδευτική