Η πρόκληση είναι πολύ μεγαλύτερη για την ανάπτυξη ενός διαρκούς, βαθύτερου επιπέδου ενδιαφέροντος όχι μόνο για το υπό εξέταση θέμα αλλά και για το θέμα ευρύτερα και τελικά τη μάθηση ως μια δια βίου διαδικασία. (…) ουσιαστικά μετάβαση από αυτό που αναφέρουν ως περιστασιακό συμφέρον στο ατομικό συμφέρον. (…) Μια τέτοια μετατόπιση περιλαμβάνει μια συναισθηματική σύνδεση και δέσμευση τέτοια που το ενδιαφέρον ενός μαθητή υπερβαίνει το «να το μάθει για τις εξετάσεις».
– Bell & Darlington, (2020:516)
Οι Bell & Darlington (2020:520) προσφέρουν μια επισκόπηση συγκεκριμένων παραδειγμάτων δραστηριοτήτων στην τάξη: