Ανακεφαλαιώνοντας

Η πρόκληση είναι πολύ μεγαλύτερη για την ανάπτυξη ενός διαρκούς, βαθύτερου επιπέδου ενδιαφέροντος όχι μόνο για το υπό εξέταση θέμα αλλά και για το θέμα ευρύτερα και τελικά τη μάθηση ως μια δια βίου διαδικασία. (…) ουσιαστικά μετάβαση από αυτό που αναφέρουν ως περιστασιακό συμφέρον στο ατομικό συμφέρον. (…) Μια τέτοια μετατόπιση περιλαμβάνει μια συναισθηματική σύνδεση και δέσμευση τέτοια που το ενδιαφέρον ενός μαθητή υπερβαίνει το «να το μάθει για τις εξετάσεις».

– Bell & Darlington, (2020:516)

Οι Bell & Darlington (2020:520) προσφέρουν μια επισκόπηση συγκεκριμένων παραδειγμάτων δραστηριοτήτων στην τάξη:

  • Εισαγάγετε έναν βαθμό καινοτομίας ή έκπληξης για να δημιουργήσετε περιέργεια για το σημερινό θέμα
  • Δημιουργήστε στους μαθητές μια πρώιμη αίσθηση οτι η μάθηση τους ανήκει
  • Λάβετε στα σοβαρά τις ιδέες των μαθητών
  • Συσχετιστείτε με τις εμπειρίες και τα ενδιαφέροντα του μαθητή
  • Ενθαρρύνετε τις ερωτήσεις των μαθητών
  • Εξηγήστε κατάλληλα τον σκοπό και το νόημα για την εν λόγω μάθηση
  • Χρήση συνεργασίας μεταξύ μαθητών και αίσθηση κοινού στόχου
  • Επιλέξτε το κατάλληλο επίπεδο πρόκλησης
  • Επιμελημένη χρήση κοινωνικών (π.χ. έπαινος) και χειροπιαστών (π.χ. πόντοι) ανταμοιβών
  • Διατηρήστε θετικές στάσεις και σχέσεις.

Κοιτάζοντας πίσω …

  • Τι γνωρίζατε ήδη για την αφοσίωση των μαθητών σας;
  • Ποιες νέες πληροφορίες μάθατε σε αυτήν την ενότητα;
elGreek