Στην εκπαίδευση, ανταμοιβές όπως πόντοι, έπαινος, σήματα, κ.λπ., χρησιμοποιούνται συνήθως ως θετικές στρατηγικές ενίσχυσης για την προώθηση της μάθησης (Dufrene, Lestremau & Zoder-Martell 2014; Wehby & Copeland 2000). Ωστόσο, τα αποτελέσματα και τα οφέλη αυτών των κοινωνικών ανταμοιβών στη μάθηση έχουν τεθεί υπό αμφισβήτηση από αρκετούς εκπαιδευτικούς ερευνητές (Deci, Koestner & Ryan 1999). Πιο πρόσφατα, μελέτες νευροεπιστήμης (Farooqi et al. 2007; Izuma, Saito & Sadato 2008; Howard-Jones, Jay, Mason & Jones 2016; Schultz 2016) έδειξαν ότι οι κοινωνικές ανταμοιβές έχουν παρόμοια επίδραση στον εγκέφαλο με τις υλικές ανταμοιβές όπως π.χ. λαμβάνοντας χρήματα ή τρώγοντας το αγαπημένο σας φαγητό. Και οι δύο τύποι ανταμοιβών - ακόμα και η προσδοκία της ανταμοιβής - επηρεάζουν την απελευθέρωση του νευροδιαβιβαστή ντοπαμίνη