Αυτού του είδους οι εργασίες βασίζονται κυρίως στην Εφαρμογή Της Μάθησης Βάσει Έργου. Όσον αφορά τα συναισθήματα, μετρά στη στιγμή της ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ανακάλυψης για να δημιουργήσει θετικά συναισθήματα και να αυξήσει την αυτοπεποίθηση και την αυτοεκτίμηση των μαθητών.
Και πάλι, λαμβάνονται υπόψη οι λειτουργίες της αμυγδαλής, ιδίως εκείνες που σχετίζονται με τις συναισθηματικές αντιδράσεις, όπως αυτές της "μάχης ή της φυγής".
Εργασίες που σχετίζονται με έρευνα, ερμηνεία και συγγραφή (δοκίμια ή ακόμη και άρθρα) μπορούν να ανατεθούν κυρίως σε μαθητές, που σπουδάζουν θετικές επιστήμες.
Η στιγμή της «ανακάλυψης» εδώ συνδέεται με το γεγονός ότι οι μαθητές πρέπει να κάνουν μια έρευνα για τους συγγραφείς και τα κείμενα, τα οποία είναι άγνωστα ή μη δημοφιλής στο ευρύ κοινό.