Ενότητα 2 – Νευρομύθοι στην Εκπαίδευση

  • Μπισκότα
  • Εάν επεξεργαστείτε ή δημοσιεύσετε ένα άρθρο, ένα επιπλέον cookie θα αποθηκευτεί στο πρόγραμμα περιήγησής σας. Αυτό το cookie δεν περιλαμβάνει προσωπικά δεδομένα και απλώς υποδεικνύει το αναγνωριστικό ανάρτησης του άρθρου που μόλις επεξεργαστήκατε. Λήγει μετά από 1 ημέρα.

ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

Όταν μελετήσετε αυτήν την ενότητα, θα μπορείτε να

  • Αυτο-αξιολογείτε την κατανόησή σας για τη Νευροεπιστήμη και τη Νευροπαιδαγωγική
  • Ανακαλύψετε τις ιδέες σας σχετικά με τους νευρομύθους και τις επιπτώσεις τους στη διδασκαλία και τη μάθηση
  • Είστε ενήμεροι για τις έννοιες και τη σημασία των νευρομύθων
  • Ανακαλύψετε τους βασικούς νευρομύθους που επηρεάζουν τη διδασκαλία και τη μάθηση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
  • Διερευνήσετε τι συμβαίνει σχετικά με τις διαμάχες γύρω από τους νευρομύθους
  • Αναλύετε τι ρόλο έχει ένας νευρομύθος στην εκπαίδευση και τις δυνάμεις που βοήθησαν κάθε νευρομύθο να αναπτυχθεί
  • Περιγράφετε τον αντίκτυπο των θεμάτων και προβλημάτων που προκύπτουν από την ύπαρξη των Νευρομύθων στον εκπαιδευτικό τομέα
  • Εξηγείτε τον βαθμό στον οποίο η Νευροεπιστήμη, η εκπαιδευτική επιστήμη και η γνωστική ψυχολογία μπορούν να συμβάλουν στη μείωση της ύπαρξης των Νευρομύθων στην εκπαίδευση
  • Υποστηρίζετε πώς η επικοινωνία μεταξύ Νευροεπιστήμης και εκπαίδευσης μπορεί να βελτιωθεί στο μέλλον
Συνέχισε να διαβάζειςΕνότητα 2 – Νευρομύθοι στην Εκπαίδευση

Ενότητα 5 – Συναισθήματα

  • Μπισκότα
  • Εάν επεξεργαστείτε ή δημοσιεύσετε ένα άρθρο, ένα επιπλέον cookie θα αποθηκευτεί στο πρόγραμμα περιήγησής σας. Αυτό το cookie δεν περιλαμβάνει προσωπικά δεδομένα και απλώς υποδεικνύει το αναγνωριστικό ανάρτησης του άρθρου που μόλις επεξεργαστήκατε. Λήγει μετά από 1 ημέρα.

«Η ουσιαστική διαφορά μεταξύ συναισθήματος και λογικής είναι ότι το συναίσθημα οδηγεί στη δράση ενώ η λογική οδηγεί σε συμπεράσματα».

– Donald Calne (2010). “Within Reason: Rationality and Human Behavior”, p.253, Vintage

ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

Αφού ολοκληρώσετε αυτή την ενότητα, θα είστε σε θέση:

  • Να θυμάστε την ουσία της έννοιας του συναισθήματος.
  • Να κατανοείτε την δομή και τις λειτουργίες του μεταιχμιακού συστήματος σε σχέση με τα συναισθήματα.
  • Να αναλύετε τα συστατικά του κοινωνικού εγκεφάλου.
  • Να αναλύετε τα συστατικά της συναισθηματικής νοημοσύνης και τις αντίστοιχες δεξιότητες.
  • Να αξιολογείτε τον ρόλο διαφόρων δομών του εγκεφάλου στην παραγωγή και επεξεργασία των συναισθημάτων.
  • Να εφαρμόζετε την γνώση για την νευροεπιστημονική φύση και τις λειτουργίες των συναισθημάτων στην τάξη.
  • Να δημιουργείτε και να εφαρμόζετε καινούργιες στρατηγικές μάθησης στην τάξη βασισμένοι στην νευροεπιστημονική γνώση των συναισθημάτων.
Συνέχισε να διαβάζειςΕνότητα 5 – Συναισθήματα

Ενότητα 4 – Συγκέντρωση & Προσοχή

  • Μπισκότα
  • Εάν επεξεργαστείτε ή δημοσιεύσετε ένα άρθρο, ένα επιπλέον cookie θα αποθηκευτεί στο πρόγραμμα περιήγησής σας. Αυτό το cookie δεν περιλαμβάνει προσωπικά δεδομένα και απλώς υποδεικνύει το αναγνωριστικό ανάρτησης του άρθρου που μόλις επεξεργαστήκατε. Λήγει μετά από 1 ημέρα.
Εάν η προσοχή διοχετευτεί σε λάθος κατεύθυνση, η μάθηση μπορεί να κολλήσει.
– Dehaene, 2020:149

Το παραπάνω απόσπασμα από έναν από τους κορυφαίους νευροεπιστήμονες στον κόσμο, τον Stanislas Dehaene, καθιστά σαφές ότι η προσοχή είναι ζωτικής σημασίας για τη μάθηση. Ο εγκέφαλός μας δίνει πάντα προσοχή (Koenig, 2010). Ωστόσο – και ίσως προς απογοήτευση πολλών δασκάλων – όχι πάντα σε αυτό που θα ήθελαν οι δάσκαλοι.

Σε αυτήν την ενότητα, ανακαλύπτετε τι μπορεί να μας διδάξει η νευροεπιστήμη για να κατευθύνουμε την προσοχή των μαθητών σας σε αυτά που θέλετε να μάθουν.

ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

Σε αυτή την ενότητα, μαθαίνετε:

  • Τι ακριβώς είναι η προσοχή.
  • Τους νευρικούς μηχανισμούς που εμπλέκονται στη διαδικασία της προσοχής.
  • Πώς μπορείτε να κατευθύνετε την προσοχή των μαθητών σας.
  • Στρατηγικές που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να διευκολύνετε την προσοχή των μαθητών στην τάξη σας.
Συνέχισε να διαβάζειςΕνότητα 4 – Συγκέντρωση & Προσοχή

Ενότητα 6 – Συνειρμική μνήμη

  • Μπισκότα
  • Εάν επεξεργαστείτε ή δημοσιεύσετε ένα άρθρο, ένα επιπλέον cookie θα αποθηκευτεί στο πρόγραμμα περιήγησής σας. Αυτό το cookie δεν περιλαμβάνει προσωπικά δεδομένα και απλώς υποδεικνύει το αναγνωριστικό ανάρτησης του άρθρου που μόλις επεξεργαστήκατε. Λήγει μετά από 1 ημέρα.

ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

  • Γνωρίστε τον ορισμό της (συνειρμικής) μνήμης και τους τύπους της
  • Κατανοήστε τον ορισμό της (συνειρμικής) μνήμης, τους τύπους της
  • Μάθετε πώς να βελτιώνετε τη δική σας (συνειρμική) μνήμη
  • Εξασκηθείτε στη δική σας (συνειρμική) μνήμη
Συνέχισε να διαβάζειςΕνότητα 6 – Συνειρμική μνήμη

Ενότητα 3 – Εμπλοκή

  • Μπισκότα
  • Εάν επεξεργαστείτε ή δημοσιεύσετε ένα άρθρο, ένα επιπλέον cookie θα αποθηκευτεί στο πρόγραμμα περιήγησής σας. Αυτό το cookie δεν περιλαμβάνει προσωπικά δεδομένα και απλώς υποδεικνύει το αναγνωριστικό ανάρτησης του άρθρου που μόλις επεξεργαστήκατε. Λήγει μετά από 1 ημέρα.

ΠΩΣ ΕΜΠΛΕΚΕΙΣ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΟΥ;

Engagement
Για να μάθουμε, πρέπει να ασχοληθούμε. – καθ. Δρ. Paul Howard-Jones, Πανεπιστήμιο του Μπρίστολ, Ηνωμένο Βασίλειο

Η εμπλοκή είναι μια ουσιαστική πτυχή της μάθησης. Ωστόσο, όλοι γνωρίζουμε εκ πείρας ότι η συμμετοχή των μαθητών είναι μερικές φορές ένα δύσκολο μέρος της διδασκαλίας.
Σε αυτή την ενότητα, ανακαλύπτετε τι μπορεί να μας διδάξει η εκπαιδευτική νευροεπιστήμη σχετικά με τη συμμετοχή των μαθητών στη μάθηση.

ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

Σε αυτή την ενότητα, μαθαίνετε:

  • τους νευρικούς μηχανισμούς που εμπλέκονται στη διαδικασία της εμπλοκής
  • ότι όλοι οι μαθητές διαφέρουν ως προς το τι τους εμπλέκει
  • ότι η προσέγγιση απόκρισης μπορεί να μας κάνει να εμπλακούμε στη μάθηση
  • ότι η αποφυγή απόκρισης μας εμποδίζει να μάθουμε
  • ότι αν θέλετε να αυξήσετε τη συμμετοχή των μαθητών σας, πρέπει να αυξήσετε τη δραστηριότητά τους
  • στρατηγικές που μπορείτε να δοκιμάσετε στην τάξη σας για να προσελκύσετε τους μαθητές σας
Συνέχισε να διαβάζειςΕνότητα 3 – Εμπλοκή

Ενότητα 1 – Εισαγωγή στη Νευροπαιδαγωγική

  • Μπισκότα
  • Εάν επεξεργαστείτε ή δημοσιεύσετε ένα άρθρο, ένα επιπλέον cookie θα αποθηκευτεί στο πρόγραμμα περιήγησής σας. Αυτό το cookie δεν περιλαμβάνει προσωπικά δεδομένα και απλώς υποδεικνύει το αναγνωριστικό ανάρτησης του άρθρου που μόλις επεξεργαστήκατε. Λήγει μετά από 1 ημέρα.

ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

  1. Να εξηγηθεί τι είναι η Νευροπαιδαγωγική και τι την διακρίνει από άλλες νευροεπιστήμες, όπως η συμπεριφορική νευροεπιστήμη, η αναπτυξιακή νευροεπιστήμη, η γνωστική νευροεπιστήμη, η αναπτυξιακή γνωστική νευροεπιστήμη
  2. Να εξηγηθεί πώς λειτουργεί και μαθαίνει ο εγκέφαλος και να κατανοηθεί και να εκτιμηθεί η σημασία αυτής της γνώσης για τη διδακτική πρακτική.
  3. Να εξηγηθούν οι κατευθυντήριες γραμμές για τον σχεδιασμό και την προσαρμογή των μεθόδων διδασκαλίας με βάση τους παράγοντες που οδηγούν σε καλύτερη μάθηση, όπως προσδιορίζονται από την εκμάθηση του τρόπου λειτουργίας του εγκεφάλου και πώς επεξεργάζεται τη μάθηση.

ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Γνωστικά:
  • Ορίζει την νευροπαιδαγωγικής και σχετικές έννοιες.
  • Ξεχωρίζει την νευροπαιδαγωγικής από άλλες νευροεπιστήμες.
  • Καταγράφει τα μέρη του εγκεφάλου και περιγράφει πώς λειτουργούν.
  • Περιγράφει πώς μαθαίνεις μέσω της λειτουργίας του εγκεφάλου.
  • Υποστηρίζει τη χρησιμότητα της νευροπαιδαγωγικής στη διδασκαλία
  • Περιγράφει τις γενικές αρχές εφαρμογής της νευροπαιδαγωγικής στην τάξη.
Συνέχισε να διαβάζειςΕνότητα 1 – Εισαγωγή στη Νευροπαιδαγωγική